E-Bike Bliss Maui ir Lanai, dviejose Havajų salose

Šiandien vakariniu Maui pakraščiu eina senas gabenimo kelias. Dalį jo radau į šiaurę nuo sankryžos nuo pagrindinio Kaanapali kelio. Šis kelias, dabar apleistas, vieną dieną gali tapti West Maui Greenway, siūlomo 25 mylių ilgio tako nuo Ukumehame paplūdimio parko iki Lipoa Point šiauriniame Vakarų Maui pakraštyje, dalis – dviratininko svajonė be automobilio.

Maždaug už 10 mylios Jonas ir aš pasukome purvinu keliu, kuris stabiliai kilo maždaug 600 vertikalių pėdų iki Ironwood Ranch, vienos iš paskutinių salos jodinėjimo rančų. Savininkas Kimo Harlacheris leido mums įkrauti dviračius tvarte ir pastatyti hamakus pavėsinėje po Java slyva mainais už pagalbą su žirgais. Naudodami jo elektrinius kalnų dviračius nuvažiavome į žolėtą vietą su vaizdu į vandenyną, kur vėliau šiais metais keliautojai galės stovyklauti. Laukinės kiaulės rausėsi aplink citrusinius medžius.

Kitą dieną jojimas buvo įspūdingas, sunkus ir naudingas: 22 mylių epas, kuris išeikvotų baterijas 3500 pėdų kopimo aukštyn ir žemyn atokiu keliu, vaizduojantį širdies priepuolio aukštį.

Honoapiilani greitkelyje, kuris tampa Kahekili greitkeliu, kreivės yra pakankamai siauros, kad automobiliai galėtų slinkti. Tris valandas Johnas ir aš keliavome aplink šiaurinį Vakarų Maui pakraštį, keliu, kuris kartais tapo toks siauras, uolos ir atogrąžų miškai išspaudė centrinę juostą tiesiai iš jo. Pravažiavome Nakalele Blowhole ir užlipome „siena“ – trumpu, tvirtu kopimu, dėl kurio net su elektriniu asistentu buvome susierzinę. Suapvalinome aklinus kampus, kurie atskleidė griausmingas įlankas ir uolėtas uolas. Čia buvo bananų duonos stendai, fermos ir nesenstantys kaimai.

Keliose vietose sustojome, kad pravažiuotų automobiliai, o paskui stebėjome, kaip tos mašinos susitinka su atvažiuojančiais automobiliais ir prasidėjo žaidimas, kas pirmas atvažiuos. Pasatas trenkė mūsų veidus į atviras vingius, o po to nuslūgo iki šnabždesio, kai apvažiavome daubų ir drenažo kampus. Akumuliatoriumi maitinamas matuoklis ant mano vairo sumažėjo, kai variklis pakyla į viršų. Nuokalnės atėjo greitai ir jaudinančiai, ir aš palenkiau dviratį į vingius. Galite skristi į Maui vien tik dėl šios atkarpos.

Tą paskutinę naktį stovyklavome George’o Kahumoku, jaunesniojo, „Grammy“ apdovanojimą pelniusio muzikanto, ūkyje. Už auką – jis padeda išmaitinti salos benamius – savaitgaliais lankytojai čia gali ateiti pusryčiauti ir paklausyti muzikos, tačiau svečiai paprastai negali čia apsistoti. Jis mus išleido, nes ką tik grįžo iš kelionės, kuri vyko per mano gimtąjį miestą Oregone, ir jam reikėjo pagalbos tvarkant taro laukus. Kitiems viešbučiai Kahului yra mažiau nei už 10 mylių.